Sürekli bilgisayarla ilgilenmeniz gereken bir işiniz varsa ya da hobi olarak uzun süreler bilgisayar başında kalıyorsanız, hem gözlerinizin sağlığı için hem de bilgisayardaki görüntüleri daha iyi ve detaylı görebilmeniz için monitör seçimine dikkat etmeniz önemlidir. Birçok marka tarafından geliştirilen monitörler, kendi içlerinde çok sayıda türe ve özelliğe sahiptir.

Monitör Fiyatları

Monitörler yalnızca ofis bilgisayarlarında kullanılmak için değil, günümüzde değişen iş modelleri, çoklu ortam ve oyun imkânları dolayısıyla da değerlendirilir. Özellikle yeni nesil oyunlardan ve yüksek çözünürlüklü filmlerden tam anlamıyla keyif alabilmek için doğru ve canlı renkleri verebilen monitörlere yönelmek yerinde olur. 17 inç boyutlarından başlayıp 40 inç boyutlarına kadar çıkabilen monitörler, farklı panel, aydınlatma, çözünürlük, yenileme hızı ve ekstra fonksiyonlara sahip olabilirler.

Tercih edeceğiniz ürünle sadece rutin ofis işlemlerinizi gerçekleştirecekseniz, boyutlarını sizin belirleyeceğiniz, çok fazla özelliği olmayan bir monitöre yönelebilirsiniz. Eğer gün boyu kod yazıyor, internet üzerinden araştırma yapıyor ya da oyun ve film gibi eğlence aktivitelerine uzun zaman ayırıyorsanız, seçeceğiniz monitörlerin parlaklık ve renk değerlerinin iyi olmasına dikkat etmeniz faydalı olabilir. Aynı zamanda gelişmiş monitörlerde bulunan mavi ışık azaltma teknolojisi sayesinde, gözlerinizin rahatlamasını sağlayabilirsiniz.

Çeşitli markaların monitör fiyatları, panel tipine, sağladıkları çözünürlüğe, boyutlarına, tepki sürelerine, giriş çıkış yapılarına ve sahip oldukları ekstra özelliklere göre değişiklik göstermektedir.

Monitör Çeşitleri

Monitörleri geliştiren şirketler, sıklıkla oyuncuları ve film meraklılarını gözeterek geliştirdikleri monitörleri mümkün olduğunca kullanışlı, iyi görüntü veren, hareket kabiliyeti yüksek şekilde üretmeye devam ediyorlar. LED aydınlatmalı monitör türü kendi içinde IPS, PLS, TN panel, dokunmatik ekranlı LCD gibi çeşitlere ayrılır. IPS ile PLS, oyun ve film meraklılarının en çok tercih ettikleri monitörlerdendir. IPS ve PLS monitörlerin temel özelliği, tercih ettiğiniz modellerine göre renkleri çok canlı vermeleri ve farklı açılardan monitöre bakıldığında, görüntünün renklerinde herhangi bir bozulma hissettirmemeleridir. Gelişen panel teknolojisi ve monitörlerin içerisinde yer alan işlemcilerin hızlanmasıyla, oyuncuların eskiden şikâyet ettikleri görüntünün gecikmesi sorunu da yeni nesil ürünlerle tamamen ortadan kalktı. IPS ve PLS monitörlerin bir diğer önemli yanı, profesyonel fotoğraf ve video çalışmalarıyla uğraşanların, görüntü düzenlemek için bu tarz monitörleri kullanmalarıdır. Doğru görüntünün önemi, monitörde görülen fotoğrafın baskı sürümüyle aynı renk tonlarına sahip olmasına dayanır. Profesyonellerin işini hayli kolaylaştıran bu önemli durum, tercihlerin IPS ve PLS monitörlerden yana olmasını sağlar. TN panelli LED monitörler daha düşük bütçeli oyun ve film meraklılarının beğenisine sunulan, IPS ve PLS monitörlere nazaran daha az renk canlılığı, daha düşük görüş açısı imkânlarıyla gelir. Buna karşın IPS ve PLS yapılı monitörlere göre çok daha düşük tepki süreleri dolayısıyla profesyonel oyuncular tarafından tercih edilebilir. Dokunmatik ekranlı LCD monitörler, kullanılan işletim sistemlerinin dokunmatik desteğini yaygınlaştırmasıyla daha çok kullanıcıya ulaşmaya başladı. Bilgisayarda yapılan temel işlemler, dokunmatik ekranın getirdiği bu fonksiyon ile klavye ve fare kullanılmaksızın gerçekleştirilebilir.

Monitörlerde FPS Nedir?

Saniyedeki kare sayısının İngilizce karşılığı FPS, yani Frame Per Second’dır. Ekrandaki görüntünün saniyedeki kare sayısı, sizin görüntüyü akıcı olarak algılamanızı etkiler. Örneğin, oynadığınız bir araba yarışı oyununun saniyedeki kare sayısı 15 ise bu oyundan herhangi bir şekilde keyif almazsınız. Zira insan gözü için kabul edilebilir sınır saniyede 30 karedir ki bu sayı, gerek sinemada gerekse evde izlenen filmlerdeki ortalama kare sayısına denk gelir. Bu sayıdaki görüntüler, beyin tarafından akıcı olarak değerlendirilir ve yorumlanır. Saniyede 60 kare ise beynin tam akıcı olarak nitelendirdiği görüntü sayısıdır. Aynı yarış oyununu saniyede sabit 60 kare ile oynadığınız zaman kendinizi gerçekten o oyunun içindeymiş gibi hissedebilirsiniz.

Ekran kartı üreticilerinden NVIDIA’nın geliştirdiği G-SYNC ve AMD’nin geliştirdiği FreeSync teknolojileri ile çok yüksek hızda tazeleme hızına sahip olan monitörlerle, oyun deneyimi çok daha üst noktalara taşınabilir. Bu teknolojiler, oyun içerisinden ya da ekran kartı yazılımından aktif edilen Dikey Senkronizasyon özelliğini açma neticesinde yaşanabilecek performans kaybını minimize etmek, aynı zamanda bu özelliği açmaksızın yırtılma efekti olarak nitelenen görüntü bozulmasını ortadan kaldırabilmek amacıyla ortaya konmuştur. Her iki teknoloji de senkron görüntüler oluşturarak, görüntüyü mükemmel biçimde görmenizi sağlar.

Monitör Fiyatları

630 ürün var
  1. Markalar A-Z
    1. Asus
    2. Philips
    3. Acer
    4. Dell
    5. Viewsonic
    6. HP
    7. Samsung
    8. AOC
    9. LG
    10. MSI
    11. BenQ
    12. Lenovo
    13. Rampage
    14. Casper
    15. Gamepower
    16. Cbox
    17. Exper
    18. Everest
    19. Hikvision
    20. Jhctech
    21. SilverCrest
    22. İzoly
    23. GameBooster
    24. Gigabyte
    25. Inter
    26. Zowie
  2. Fiyat Aralığı
    -
  3. Ürün Puanı
  4. Kullanım Amacı
  5. Fırsat Ürünleri
  6. Ekran Boyutu A-Z
  7. Panel Tipi
  8. Çözünürlük (max) A-Z
  9. Yenileme Hızı (Hz) A-Z
  10. Tepki Süresi A-Z
  11. Sync Teknolojisi
  12. HDR
  13. Kontrast Oranı (mnt) A-Z
  14. HDMI
  15. DVI-D
  16. DVI-I
  17. D-Sub (VGA)
  18. HDCP
  19. Mini DisplayPort
  20. DisplayPort
  21. Dokunmatik Ekran
  22. Dahili Hoparlör
  23. 3D Desteği
  24. Vesa Uyumluluğu
  25. Güç Kaynağı
  26. Kavisli Yüzey
  27. Satıcı A-Z
Monitörler Kategorisinde En Çok Merak Edilenler
Type-C Type-C bir tür bağlantı çeşididir. USB bağlantı noktasının teknolojisini ifade eden terim, USB bağlant çeşidini tanımlar. Telefon, dizüstü bilgisayar, flash bellek, fotoğraf makinesi bağlantılarında kullanılır.  Aygıtların şarj edilmesini, güç çıkışını, araçlar arasında veri aktarımını, video çıkışlarını sağlar. USB-B port yerine USB-C port ile cihazlarda yer alır. Type-C bağlantı kabloları, USB-C portlara takılarak kullanılır. Konnektör üzerinde 24 adet pin bulunur, bu sayede aktarımda üstün performans vadedilir.  USB Type-C, harici bir cihazdan ana bilgisayara veri aktarırken yüksek hız sağlar. Dosyaların yavaş aktarımı sorunu böylelikle ortadan kalkar. Diğer USB portlarına göre ortalama 2 kat daha hızlı iletişime imkân verir. USB Type-C ile hızlı şarj yapılabilir. USB-C porta sıradan bir mikro şarj kablosu taktığınızda bile şarj hızının arttığını fark edebilirsiniz. Type-C bağlantı kabloları, ekstra hızlı güç alımını mümkün kılar. USB Power Delivery teknolojisini destekleyen bir cihaz 100 W'a kadar enerji aktarımı yapabilir. Şarj etme, veri aktarımı, video özellikleri için tek bir konnektör yeterlidir. Tek port üzerinden çoklu bağlantı yapılabilir. HDMI ve Display port bağlantıları yapabilmek, C portun avantajları arasındadır. Tüm avantajların yanında Type-C'yi ters takmanın mümkün olmaması da kullanıcılar için pratiklik sağlar.  USP Type-C portları çok daha ince ve hafiftir. Bu nedenle cihazların hem ağırlık açısından hafiflediği hem de inceldiği gözlemlenir.  Type C 2016 yılında üst segment ürünlerle piyasaya giriş yapmıştır. Özellikle Asus, Lenovo, Huawei, Samsung ve Apple gibi büyük teknoloji firmaları başta olmak üzere birçok tanınmış elektronik markası, kısa sürede cihazlarının bağlantısını Type C'ye geçirmiştir. Hızla cihazlar arasında yaygınlaşan bağlantı, günümüzde bilgisayarlardan telefonlara, powerbank'lerden iPod"lara, tabletlerden fotoğraf makinelerine kadar birçok cihazda yer almaktadır.
Multitouch Multitouch, aynı ekranda çoklu dokunma imkânı vererek, yakınlaştırma, uzaklaştırma, büyütme ve küçültme gibi işlevlerin kolayca gerçekleşmesini sağlayan bir teknolojidir. En eski dokunmatik ekranlar, tek dokunuşla algılama oluştururken, günümüzdeki birçok akıllı telefon ve tablet ise multitouch teknolojisine sahiptir. Multitouch ile dokunmatik ekrana sahip cihazlarda aynı anda iki veya daha fazla temas noktasından gelen girişlerin algılanması kolaylaşmıştır. Multitouch algılama ise ASIC olarak adlandırılan özel entegre sensörün varlığıyla mümkün olmaktadır. Aynı zamanda çoklu dokunma teknolojisi, sanal nesne etkileşimini sağlayarak silme ve döndürme işlemlerinin de yapılmasını mümkün kılar. Multitouch teknolojisi, genellikle akıllı telefonlarda kullanılsa da daha büyük arayüze sahip cihazları da desteklemektedir. Örneğin; Microsoft Surface ve Apple iPad gibi tabletlerde çoklu dokunma sistemi kullanılmaktadır. Bununla birlikte, MacBook Pro gibi bazı laptop'larda bulunan touch pad'ler de multitouch işlevini desteklediği için bu özelliklere sahip dizüstü bilgisayarlarda da multitouch teknolojisi bulunmaktadır.  Multitouch teknolojisine sahip cihazlara olan talebi karşılamak ve bu cihazların kapasitesini artırmak için daha fazla işletim sistemi arayüz desteğine ihtiyaç vardır. Windows 7, MacOS X ve Ubuntu gibi bazı masaüstü işletim sistemleri de çoklu algılama özelliğini destekler nitelikte tasarlanmıştır. Bunun yanı sıra Android, iOS ve Symbian gibi mobil işletim sistemleri de multitouch teknolojisini destekler. Multitouch teknolojisininin kullanılmasından önce kullanıcılar, bir belge veya görüntüyü yakınlaştırmak için sanal veya gerçek bir düğmeye basarak bu işlevi gerçekleştirirken, çoklu dokunma teknolojisiyle belirli parmak hareketleriyle diledikleri görüntüyü yakınlaştırabilmektedir. Yine geçmişte kullanıcı nesne rotasyonunu, iki ve üçgensel simgeyle ifade edilen bir sanal düğmeye basarak gerçekleştirirken çoklu dokunma işlevine sahip ekran kullanıcıları ise saat yönünde veya saat yönünün tersine yapılan parmak hareketleriyle aynı sonuca ulaşmaktadır.
RGB Açılımı "Red-Green-Blue" olan RGB; kırmızı, yeşil ve mavi renklerden farklı renkler ortaya çıkarmaya yarayan bit metottur. Renk uzayı olarak da bilinir. RGB bazen bir ekranın ya da monitörün özelliklerini açıklarken kullanılır. RGB, farklı renkler oluşturmak için karıştırılabilen üç farklı tona sahip ışık anlamına gelir. Kırmızı, yeşil ve mavi ışığı birleştirmek; televizyonlar, bilgisayar monitörleri ve akıllı telefon ekranları gibi ekranlarda renkli görüntüler üretmenin standart yöntemidir. RGB teknolojisi, oyuncu ekipmanlarının popülerleşmesiyle birlikte daha da yaygınlaşmıştır. Ekranda bir renk görüntülediğiniz zaman, her piksel kendine özgü bir RGB değerine sahip olur. RGB tarafından desteklenen renk sayısı, kırmızı, yeşil ve mavi için kaç olası değerin kullanılabileceğine bağlıdır. Bu durum "renk derinliği" olarak bilinir ve bit olarak ölçülür. En yaygın renk derinliği, "gerçek renk" olarak da bilinen 24 bit renktir. 24 bit renkte, bu değer 0 ile 255 arasındadır; bu durumda 0 değeri renk ortaya koymazken, 255 tam doygunluktadır. RGB sistemi kullanılarak elde edilebilecek renk yelpazesi son derece geniştir ve CMYK adı verilen diğer sisteme kıyasla oldukça gelişmiştir. Örneğin; mor bir piksel çok sayıda kırmızı ve mavi piksel içerirken neredeyse hiç yeşil piksel içermez. Mor bir piksel oluşturmak için gereken RGB değerlerini aşağıda görebilirsiniz: Kırmızı: 132 Yeşil: 17 Mavi: 170 Son yıllarda RGB teknolojisinin yaygınlaşmasıyla beraber, donanım üreticileri bu teknolojiyi alışık olmadığımız ürünlerde de kullanmaya başladılar. Ekran kartı, anakart, RAM, soğutma fanı gibi bilgisayar donanımları, RGB teknolojisi kullanılarak kullanıcıların kişiselleştirebileceği bir hal aldılar. Gaming ekipmanlarda sıklıkla rastlanabilecek bu durum, sıradan ve sıkıcı görünümlere sahip donanımların kullanıcılar tarafından çeşitli renklerle modifiye edilebilmesine olanak sağlıyor. RGB destekli bilgisayar donanımlarına sahip olduğunuz takdirde, favori renklerinizi seçerek kasanızı zevkinize göre biçimlendirebilirsiniz.
Displayport 1.4 Yeni nesil ses ve görüntü aktarım standartları içinde yer alan DisplayPort 1.4, 2014 yılında sunulan DisplayPort 1.3 altyapısının gelişmiş versiyonu olarak öne çıkıyor. Veri akış stabilizasyonu, geniş bant üzerinden ses aktarımı ve hata optimizasyonları gibi iyileştirmeler ile sunulan DisplayPort 1.4 teknolojisi, ses ve görüntünün farklı birimler arasında daha hızlı ve kayıpsız bir şekilde aktarılabilmesini sağlıyor. MST özelliği, tek bir ekran arayüzünde birden fazla monitörün yüksek çözünürlüklü desteğine olanak tanıyor. MST desteği ile gelen Displayport 1.4 kablolar sayesinde eş zamanlı olarak iki farklı 4K monitöre görüntü aktarımı yapılabiliyor. Video ve ses verilerini taşımak için paket tabanlı genişletilebilir bir protokol olan DisplayPort 1.4, cihaz ile ekran arasındaki adaptasyonunu hatasız bir şekilde sağlıyor. Video Elektronik Standartları Birliği (VESA) tarafından geliştirilen yeni nesil bağlantı protokolü, genellikle daha yüksek çözünürlüklü monitörlerde tercih ediliyor. HDMI 2.0 ile benzer özelliklere sahip olan DisplayPort 1.4; 60Hz 4K ekranlarda 4 hat üzerinden 21.6 Gbps bant genişliği sağlarken, 120Hz 4K ekranlarda toplamda 32.4 Gbps bant genişliğine erişebiliyor. Bu sayede, 60Hz'de 8K veya 120Hz'de 4K çıkış sunan monitörlere ve UHD ekranlara daha kaliteli bir görüntü aktarımı yapılabiliyor. DisplayPort 1.4, her portta birden fazla bağımsız ekrana izin veren çoklu yayın taşıma teknolojisini de destekliyor. Uyumlu monitörleri bir ağ zinciri üzerinden bağlayarak veya bir Multi-Stream Transport hub'ı kullanarak, tek bir ekran çıkışı aracılığıyla çoklu monitör kurulumu yapabilmek mümkün hale geliyor. Bu format, özelikle birden fazla ekranla çalışan tüm kullanıcılar için mükemmel bir alternatif sunuyor. Yeni nesil DisplayPort 1.4 ptotokolü, NVIDIA’nın G-Sync ve AMD’nin FreeSync teknolojisini kullanan DisplayPort destekli PC oyunlarında da popüler hale geliyor. Senkronizasyon teknolojileri, bilgisayarın donanımını monitörün yenileme hızıyla eşleşecek şekilde sistemin GPU'suna hizalayarak yenileme esnasında oluşabilen görüntü kırılmalarını da önlüyor.
USB USB, İngilizce "Universal Serial Bus" isminin kısaltmasıdır. Türkçeye "Evrensel Seri Veriyolu" olarak çevrilebilir. USB ilk olarak 1996 yılında klavye, fare, yazıcı vb. aygıt bağlantılarının tek tip hale getirilmesi ve veri akışının daha hızlı yapılabilmesi amacıyla geliştirilmiştir. Bu bağlamda USB temel olarak dış donanımların ana yönetici makine ile bağlantı kurmasını sağlar. En bilindik şekliyle bilgisayar ana makine olarak ele alınabilir. Bunun yanında yazıcı, akıllı televizyon ya da dijital fotoğraf baskı makinesi de ana makinelerdir. USB, çok çeşitli bağlantı tipleri sayesinde dijital kamera, akıllı telefon, güç ünitesi ve harici bellek gibi pek çok yan donanımı ana makineye bağlar ve ana makine ile yan donanım arasındaki bilgi ve elektrik akımının seri bir şekilde aktarılmasını sağlar. Bilgisayarınızın üzerinde USB bağlantı uçlarının kolaylıkla monte edilebileceği USB girişleri bulunur. Birden fazla USB bağlantı ucu çeşidi olduğundan genellikle bilgisayar üzerinde birden fazla USB girişi mevcuttur. USB 2.0 ve USB 3.0 versiyonları birbirlerine görüntü olarak çok benzer. Bu nedenle USB 3.0 girişi mavi renk ya da "Super Speed" anlamına gelen "SS" harfleri ile belirtilir. USB 3.1 ve USB 3.2 hem USB 2.0 hem de USB 3.0 girişine fiziksel olarak bağlanabilir. Bilgisayara bağlanmak istenen yan donanımın USB ucu bu girişlerden uygun olanına takılır. USB ile bilgisayarınıza bir cihaz bağladığınızda cihazın kurulumu için bilgisayarı yeniden başlatmanız ya da cihaz kurulumu için bilgisayarınıza bir yazılım yüklemeniz gerekmez. USB ile bağlanan tüm donanımlar, bağlantı kurulduğu anda kullanıma hazırdır. Veri işleme hızının yüksek olması sayesinde USB ile bağlanan cihazların eş zamanlı kullanımı da kolaydır. Örneğin direkt olarak harici bellek üzerinde çalışmak bilgisayarınızın masaüstünde çalışmaktan farklı değildir.  USB bağlantıları A, B ve C tipi olarak ayrılır. A tipi bağlantı uçları yassı dikdörtgen şeklindedir ve genel olarak hem elektrik hem de veri aktarımı için kullanılır. B tipi bağlantı uçları ise köşeleri genişletilmiş kareye benzer ve yazıcı ve hard disk bağlantılarında tercih edilir. C tipi bağlantı uçları A ve B tipilerinden daha küçüktür ve daha hızlı veri aktarımı sağlar. A tipi bağlantının teknoloji geliştikçe yeni ve hızlı bir sürümü geliştirilmiştir. İlk sürümler olan USB 1.0 ve 1.1 ile saniyede 12 MB aktarım yapmak mümkünken USB 2.0'da bu sayı saniyede 60 MB'dir. Yüksek hızlı USB 3.0 bağlantısında yakalanan 4,8 Gbps hız, saniyede 600 MB veri aktarımını mümkün kılar. USB 3.1 ise 10 Gbps, yani saniyede 1,22 GB aktarım hızına erişebilmektedir. En son sürüm olan USB 3.2, veri aktarımını 20 Gbps hıza kadar çıkarabilmektedir.
Dokunmatik Ekran Özellikle akıllı telefonlar ile yaygınlaşan dokunmatik ekran, panel üzerinden direkt olarak giriş alabilmeye yarayan bir teknolojidir. Bu işlem ekran yüzeyine dokunmayla ya da dokunmatik ekran kalemi ile yapılabilir. Kullanıcıların daha pratik işlemler yapmasına olanak tanıyan dokunmatik ekran teknolojisi müzik çalarlarda, akıllı telefonlarda, tabletlerde, araba teyplerinde, hastane ya da bankalardaki sıramatik sistemlerinde, havalimanlarında Check-in kiosklarında, bazı bankamatiklerde, klimalarda ve hatta buzdolapları gibi birçok teknolojik cihazda karşımıza çıkar. Kullanıcıların hayatını kolaylaştıran dokunmatik ekranlar, birbirleri ile irtibatlı 3 sistemden oluşur. Bunlardan biri dokunmatik özellikli panel, diğeri panelden gelen sinyalleri yorumlayan ve kararlar veren kontrol sistemi ve üçüncüsü kullanıcının ekranın nerelerine dokunabileceği bilgisini veren Grafik LCD sistemidir. Dokunmatik ekranlar üretici firmaların tasarımına göre farklı çalışma mantıkları ile sunulurlar. Dokunmatik ekranlar rezistif (dirençli teknoloji), kızılötesi (IR) ve kapasitif (yüzey dalgası teknolojisi) olmak üzere 3 ana türe ayrılır. Rezistif ekranlar, bir iletkenin direnç değeri boyuyla doğru orantılıdır kuralını temel alarak çalışır. Ekrana dokunulduğunda direnç değerinde ve dolayısıyla akımda bir değişiklik meydana geliyor. Böylece dokunulan yer tespit ediliyor. Kızılötesi dokunmatik ekranlarda ise ekranın bir tarafından diğer tarafına IR ışın demeti gönderilir. Diğer tarafta ise kızılötesi ışığın gelip gelmediğini sürekli kontrol eden alıcılar bulunur. Ekrana dokunulduğunda o kısımdan ışığın karşıya geçmesi engellenmiş olur. Alıcılar kontrol sistemine ışığın gelmesi ya da gelmemesi durumuna göre 0 ya da 1 verisini gönderir. Tüm taraflardan bu işlem yapıldığında ekrana dokunulan noktanın tam koordinatları belirlenmiş olur. Kapasitif dokunmatik ekran teknolojisinde ise gerilim farkından yararlanılır. Ekranın dört bir tarafından uygulanan voltaj ile ekran yüzeyinde elektrostatik alan oluşturulur. Dokunma olayından sonra elektrostatik alandaki değişimler osilatörler ile algılanır. Böylece koordinatlar tespit edilmiş olur.
Ekran Özelliği Televizyon, bilgisayar, kiosk, akıllı cep telefonları, araç multimedya sistemleri, müzik çalarlar ve beyaz eşyalar gibi birçok alanda kullanılan ekranlar, kullanım alanına göre pek çok boyutta ve teknolojide olabilir. Her ekran boyutunun ideal bir izleme mesafesi mevcuttur. Bu mesafenin altına düşüldüğünde ekrandaki pikseller belirginleşir ve seyir keyfi düşer, üzerine çıkıldıkça ise detaylar kaçırılır. Parmakla dokunarak kontrol edilebilen ve dokunmatik adı verilen ekranlar da geniş bir kullanım alanına sahiptir. Ekran panelinin arka kısmında bir aydınlatma yer alır. Bu aydınlatma floresan lambalarla sağlanabilirken LED aydınlatma sistemi de kullanılabilir. LED arka plan aydınlatması, ekranın tamamına (Full LED) veya panel kenarlarına (LED Egde) uygulanabilir. Daha az enerji tüketen LED teknolojisi kaliteli ve uzun ömürlü bir aydınlatma sağlar. Ekran özelliği açısından önemli olan bir diğer faktör ise çözünürlüktür. Kaliteli bir görüntü için 720p HD, 1080p Full HD veya Ultra HD gibi yüksek çözünürlük değerleri kullanılır. Renklerin doğal hallerine daha yakın olması, daha keskin ve daha net bir görüntü elde edilebilmesi için renk sayısının, kontrast değerinin ve piksel değerlerinin yüksek olması gerekir. Kontrast değeri ne kadar yüksekse ekrandaki en siyah ve en beyaz nokta arasındaki fark da o kadar fazladır. Bu da zengin renklerin oluşmasını ve netlik seviyesinin yükselmesini sağlar. Kontrast değeri dinamik ve statik olmak üzere iki şekilde ifade edilir. Statik kontrast tek bir an için geçerliyken dinamik kontrast değeri belirli bir zaman aralığı için ölçülür. Bundan dolayı dinamik kontrast oranlar statikten çok daha yüksek çıkar. Aksiyon filmleri ve akıcı görüntülerde daha pürüzsüz bir seyir elde etmek için ekranda saniye başına daha çok kare gösterilmelidir. Bu da ekranın yenileme hızıyla (Hz) sağlanır.
DSACategoryId/2147483646/3013120/57
Başa dön