ARA
Giriş Yap
0Sepetim
Domingo Yayınevi
Tam Benim Tipim - Simon Garfield

Tam Benim Tipim - Simon Garfield

Domingo Yayınevi Kitap Alışverişlerine "Başka Bir Şey - Ahmet Batman" Kitabı %75 İndirimli!
%
  • iline bugün teslimat seçeneği
  • (Kargo Bedava)
  • (Kargo Bedava)
  • iline bugün teslimat seçeneği
05 Ekim 2020, Pazartesi
Her Grafik Tasarımcının Elinde Bulundurması Gereken Kitap. Kesinlikle Tavsiye Ederim...
M***** S***** (30) MERKEZEFENDİ - Denizli Tüm Değerlendirmeler (9)
DSACategoryId/60001501/2147483645/80196009/9913

Tam Benim Tipim - Simon Garfield


“YILIN EN İYİ KİTAPLARINDAN”- Amazon “Büyüleyici... Gerçek ve mizah arasında mükemmel bir denge yakalıyor. Bu kitabı okumak bakışınızı değiştirecek.” --Time Out Tam Benim Tipim bir font kitabı. Binlerce fontu alt alta sıralayan katalogvari bir kitap değil -öyle olsa muhtemelen bir uluslararası çoksatan olamazdı. Tersine; gerçek öyküler üstüne kurulmuş hayli eğlenceli bir kitap elinizdeki. Gutenberg''in ilk harf kalıbını dökmesinden, Steve Jobs''ın onları bilgisayarımızın font menüsüne doluşturup "modern zaman font salgınını" başlattığı ana, pek çok şaşırtıcı ve hatta kimi zaman büyüleyici öykünün kahramanı bu kitapta bahsedilen fontlar. Helvetica neden ve nasıl bütün dünyayı istila etti ya da daha romantik bir deyişle, "şehirlerin parfümü" haline geldi? IKEA''nın fontunu değiştirmesi nasıl oldu da "İsveç kaynaklı en büyük infial" olarak anılacak bir toplumsal tepkiye sebep oldu? Obama’yı Beyaz Saray’a bir font taşımış olabilir mi? Neden 30''ların Art Deco''su Amy Winehouse''a böylesine yakışıyor? Bir fontu, bir ülkeye, bir dine, bir döneme, bir mesleğe ya da bir duyguya has kılan şey tam olarak nedir? Arial''ın dingin kim(liksiz)liğinden, Times New Roman''ın pratik ciddiyetinden, Comic Sans''ın rahatsız edici hafifliğinden - ve kullanımını yasaklama kampanyasından- kimler sorumlu? Trajan''ı bütün kötü film posterleri için vazgeçilmez kılan ne? Tüm zamanların en iyi ve en kötü fontları hangileri? Ve tabii, kaçınılmaz soru; seçtiğin font senin hakkında ne söylüyor? Tabelalardan menülere, havalimanlarından giysilerinizin etiketlerine, baktığınız her şeyi farklı görmenizi sağlayacak bir kitap Tam Benim Tipim. “Eğer öğle yemeğindeki kaşığın şeklini hatırlıyorsanız, şekli yanlış demektir,” Adrian Frutiger, iyi bir fontun farkedilmez olması yönünde görüşünü paylaşırken



The Times’tan tüm dünyaya Morison The Times için Times New Roman’ı yaratırken hangi felsefenin işbaşında olduğunu görmek mümkün. Times New Roman, on altıncı yüzyılda Antwerp’teki Plantin-Moretus Dökümhanesi’nin çıkardığı karakterden türemiş bir serif fonttu; okunaklılığı ve ekonomik espas kullanımını azamiye çıkartmak üzere uyarlanmıştı. Bu çalışmasını sunduğu toplantılara katılmış olsaydık, yazısının yoğun sütunlarda çok küçük font büyüklüklerinde bile iş görebileceğini açıklayan bir adamı görürdük; dar bi serifti, ama en ufak süslemesi yoktu; kısa üst uzantıları ve alt uzantıları vardı; büyük harfleri içerde kalıyor ve göze batmıyordu. Tarihin en başarılı yazı tasarımlarından biri oldu bu; The Times onu kırk yıl boyunca hiç değiştirmeden kullandı ve dünyanın her yerinde benimsendi. (…) Morison usta bir zanaatkâr olmasının yanı sıra, İngiltere’nin önde gelen yazı tarihçilerinden biriydi. Ancak haberlerin hâlâ yavaş yol aldığı bir çağda yaşıyordu. Paul Renner ve Jan Tschichold’un Almanya’daki modernleştirici ve öncü etkileri The Times ofisinin de bulunduğu Printing House Meydanı’nda henüz açıkça hissedilmemişti, ya da belki de politik açıdan uygun bulunmayan İtalyan Fütüristleri ve Rus Konstrüktivistleriyle birlikte dışlanmışlardı. Fakat Avrupa’dan İngiltere’ye yol alan dalgalar çok geçmeden canlandırıcı bir etki yaratacak, asimetrik yazıyla çapraz kesik çizgi gibi şeyler kıyıya vuracaktı. Matbaanın babası Gutenberg’se fontun babası Peter Schoeffer’dir Gutenberg’in başarıları takdir ede ede bitmez. Sadece matbaayı değil yeni yağ bazlı mürekkepleri de geliştirdi (daha zayıf olan su bazlı mürekkepler metale yapışmıyordu) ve ayrıca ilk kitap piyasası denebilecek şeyi yarattı. Yirmi yardımcısı vardı, bazılarının ticari yeteneği yüksekti; Frankfurt Kitap Fuarı��nın 1454 gibi erken bir örneğinde, basılan 180 İncil daha yayımlanmadan satılmıştı. Gutenberg’in fikir tartışmaları, bilim ve muhalefetin yayılmasındaki rolü matbaa insane sağduyusu ve insan budalalığının ikisinin birden sözcüsü olmuştu o 1468’de ölürken çoktan hissedilmişti. (Zengin ölmedi, matbaa araç gerecini başlıca hamisi olan Johannes Fust’a karşı verdiği başarısız bir hukuk mücadelesinden sonra kaybetmişti.) Ama yazı karakteri hazırlamadaki rolü o kadar net değil, o yüzden kesinlikle başka bir isim daha aynı ölçüde tanınmayı hak ediyor. Peter Schoeffer, Sorbonne’da kaligrafi okuduktan sonra Mainz’deki Gutenberg’in yanına gitmiş ve o ilk harf kalıbı kesme deneylerinde önemli bir rol oynamıştı, ama yaptığı katkı bugün büyük ölçüde unutulmuş durumda. Gutenberg ile Schoeffer’in ilk metinleri elyazması yazılara benziyor, hatta onları taklit ediyordu, bunun nedeni kısmen insanların onlara alışmış olması, kısmen de Gutenberg’in bastığı kitapların o kitapların rekabet ettiği elyazması kitaplarla aynı piyasa fiyatını elde edebilmesinin tek yolunun bu olduğuna inanmasıydı. Bastıkları o ünlü İncil için kullandıkları yazı karakteri daha sonra Textura olarak tanındı adını o dönemin “yazan ellerinden” birinden, rahip katiplerin sevdiği Schwabacher (gotik yazı) adıyla bilinen bir grubun bir üyesinden alıyordu.

Çağlayan Çevik
Bir Paragraf
Boyut Normal Boy
Cilt Durumu Ciltsiz
Sayfa Sayısı 352
Yayın Tarihi 2012
Yazar Simon Garfield
Diğer
Yurt Dışı Satış Yok
Stok Kodu KDOMINGO60414
Tam Benim Tipim - Simon Garfield Değerlendirmeleri
Tüm değerlendirmeler (9)
Tam Benim Tipim - Simon Garfield
Çok İyi
(7)
Çok İyi (7)
%78
İyi
(2)
İyi (2)
%22
Ne İyi / Ne Kötü
(0)
Ne İyi / Ne Kötü (0)
%0
Kötü
(0)
Kötü (0)
%0
Çok Kötü
(0)
Çok Kötü (0)
%0
Ortalama Puan
4,8
Değerlendirme yapabilmek için bu ürünü satın almış olmalısınız.
Filtrele
Ürün Puanı
Satıcı
Sadece satın alanlar (7)
Fotoğraflı değerlendirmeler (0)
Bu ürün ile ilgili 9 değerlendirme var.
Sırala
Varsayılan
Bu ürün ile ilgili 9 değerlendirme var.
MS
MS
|
(30) - Denizli
Her Grafik Tasarımcının Elinde Bulundurması Gereken Kitap. Kesinlikle Tavsiye Ederim...
Kullanıcı bu ürünü Kırmızı Kedi Kitabevi satıcısından aldı.
Bu değerlendirme faydalı mı?
0
0

Teşekkür Ederiz.
ZT
ZT
|
- Bursa
tavsiye ederim :)
Kullanıcı bu ürünü Hepsiburada satıcısından aldı.
Bu değerlendirme faydalı mı?
0
0

Teşekkür Ederiz.
MK
MK
|
- Sakarya
Başucu kitabi olur
Kullanıcı bu ürünü Hepsiburada satıcısından aldı.
Bu değerlendirme faydalı mı?
0
0

Teşekkür Ederiz.
YG
YG
|
- Bursa
tasarıma ilgisi olanların sıkılmadan okuyacağı bir kitap
Kullanıcı bu ürünü Hepsiburada satıcısından aldı.
Bu değerlendirme faydalı mı?
0
0

Teşekkür Ederiz.
ÜÜ
ÜÜ
|
(41)
kitap çok iyi. alanında tek ( Türkçe kaynaklarda) ama çok ağır 650 gram. Beyaz kalın kağıttan sayfaları var. Taşıması çok zor
Bu değerlendirme faydalı mı?
0
0

Teşekkür Ederiz.
MP
MP
|
(4) - İstanbul
Tasarımla ilgileniyorsanız tipografiyi biliyor olmanız gerekir, bu kitap sizin için iyi bir beslenme kitabı olacaktır
Kullanıcı bu ürünü Hepsiburada satıcısından aldı.
Bu değerlendirme faydalı mı?
0
0

Teşekkür Ederiz.
EN
EN
|
(24)
Font tasarımları hep ilgimi çekmiştir ama bugüne kadar hakkında fazla bir şey okumamıştım. Genel bir bilgi vermek, ikonik fontları, nasıl ortaya çıktıklarını öğrenmek, belli başlı font tasarımcılarını tanımak, geçmişten günümüze hayatımızda fontların yerini incelemek için çok güzel bir kaynak. Oldukça kapsamlı, özellikle de yeni başlayanlar için.
Bu değerlendirme faydalı mı?
4
0

Teşekkür Ederiz.
ID
ID
|
(21) - Ankara
Kullanıcı bu ürünü Hepsiburada satıcısından aldı.
CK
CK
|
- Ankara
Kullanıcı bu ürünü Kırmızı Kedi Kitabevi satıcısından aldı.
Fiyat Satıcı Kargoya Veriliş Tarihi
%
Sepette indirimli fiyat
Başa dön